sobota 3. listopadu 2012

Barcelona - díl první :-)

Je sobota, venku střídavě oblačno a já jsem se po návratu do laboratorní reality konečně dostala k tomu, abych se podělila o (kulturní) zážitky z Barcelóny :-) bylo toho hodně, tak snad nezapomenu nic důležitého :-)

Ve středu byl Halloween, takže jsem se po párty vychrupkala do růžova - ve čtvrtek tu byl volný den (svátek všech svatých) v podstatě jako naše dušičky, ale o den dřív (jak jste se mohli dočíst u Toma na blogu , ve Finsku pro změnu o den později než v Čechách - inu jiný kraj...) a tady dokonce jezdili i speciální hřbitovní autobusy :-D

Myslela jsem si, jak půjdu včas spát, ale...než jsem se rozkoukala, uvařila, pohovořila po skypu a uklidila, bylo 8 a ještě jsem neměla nic sbaleno :-) spát jsem šla kolem půl 11 a kolem půlnoci mi Radu volal, protože dělal on-line check in letenek :-D byla jsem jako vyvoraná myš, ale zvládla jsem najít pas a najít čisílka, který potřeboval ;-) díky tomu jsem mohla o hodinu posunout budík a vstávala jsem až za krásně 3 a půl hodinky...

Pátek ráno (přesněji řečeno v noci - alespoň pro mě) jsme se vydali nočním busem na letiště - naštěstí mi staví u baráku, takže jsem v ty 4 ráno nemusela letět nikam do centra, ale jen na zastávku, ufff... Na letišti jsme se trochu probrali, posnídali připravené svačinky, poseděli a v 6:30 portugalského času odletěli s RyanAir směr Barcelona :-)

Nejdřív jsme vzlítali do mraků, pak jsme viděli východ slunce nad mraky, pak jsem si trošku pospala a nakonec jsem se pokochala výhledem na Pyreneje a další kopečky (pro mě kupodivu je jich hodně i kolem Barcelony, to jsem netušila) a pak už jsme byli skoro tam :-) let trval hodinku a čtvrt a protože se nám čas posunul ještě o hodinu dopředu, v Barceloně už bylo krásné slunečné dopoledne :-)

Autobusem číslo 46 jsme se za 2 eura dostali do centra na Plaça d´Espanya, kde jsme bus vyměnili za metro - potřebovali jsme dojet do hostelu, který byl na druhé straně Barcelony :-) to, že je Barcelona ohromná, se na první pohled pozná podle mapy metra - mají tu 8 linek a každá má svoji barvu :-) naštěstí celé centrum je jedna zóna, takže jsme si zakoupili T10 - 10 jízd za 9,45 (nejlevnější varianta lístku) a vyrazili k hostelu :-)

Be Dream Hostel se ukázal jako dobrá volba :-) jelikož jim nějak nevyšli pokoje, místo 6 lůžkového jsme dostali jeden dvoulůžák (pánská sekce) a jeden čtyřlůžák (dámská sekce) s vlastními koupelnami a za stejnou cenu - 12 euro za noc včetně snídaně, která byla od 8 do 10 - no kdo by si stěžoval? :-) ve spodním patře (kde byla free wifi) byla recepce, kuchyňka, jídelno-společenka, kde byli jak jídelní stoly tak i gaučíky se stolečkama :-) a před vchodem ještě další gaučo-stolečková (picí a kuřácká) zóna (rámus se tady mohl dělat kvůli sousedům a nočnímu klidu do 10 večer) :-)

Hostel není v turistické zóně = je zde trochu levněji :-) obchod byl kousek (otevřený do 9, od pondělí do soboty) a sem taky směřovaly naše první kroky - nakoupit snídaňo-oběd a véču a hlavně něco k pití :-) koupili jsme si pizzu, ale až pak jsme zjistili, že v hostelu je jen mikrovlnka a plotýnky a ne trouba - no dalo se to, ale že by to bylo pro labužníky :-D pak jsme si dali chrupičku po o - já jsem nechtěla, ale oni byli všichni líný a abych se hned první odpoledne ztratila sama v Barceloně, to se mi nechtělo :-)

Kolem čtvrté jsme se začali probouzet, zmátořili se a vyrazili na nedalekou pláž :-) první důležitá poznámka - v Barceloně je pod pokutou 600 euro na místě zakázáno pít alkohol a močit na veřejnosti :-) ale ani tato skutečnost neodradila Radua od toho, aby si 2 pivečka na cestu vzal :-) výhled byl parádní - jsem překvapená, že tady mají z jedné strany moře a z druhé strany vylézají kopečky :-)

Jo a u mola jsme potkali takovou opici s lahví, se kterou jsme se samozdřejmě museli vyfotit :-) pak jsme ji viděli i na jedné fabrice - tak nejspíš značka místní lihoviny, ale bohužel název jsem nepodržela...



 Už za tmy jsme se vrátili do hostelu :-) Radu vyrazil za jiným rumunským kamarádem do centra - třeba ho ještě najdeme...a nám během večeře dorazil další člen výpravy, Nasťa - naše spolustudovnice, která je na Erasmu v Seville a potkala se s námi v Barceloně :-)

Kolem půl 10 jsme se též vypravili do centra - první zastávka byla u osvětlených fontán na Plaça de Catalunya - moc pěkná podívaná (škoda jen, že mám použitelné cca 3 fotky - můj foťák nějak nezvládá noční fotky...a nebo že by to bylo rukama? To se skoro nechce věřit...) :-)
Plaça de Catalunya v noci :-)
Prošli jsme se po hlavní turistické ulici La Rambla, kde jsou restaurace, spousta stánků se suvenýry a my jsme udělali zastávku na horké wafle s nutelou :-) s nočním životem to funguje tak, že jdete po ulici, a zvou vás do různých klubů a hospod a nabízejí vstup zdarma (dostanete razítko nebo lísteček) do určité hodiny a uvítací shot zdarma :-) bylo jich tam nepočítaně...

Došli jsme až k nábřeží, kde jsme poseděli na lavičce a dali si španělské pivo - no upřímně, třetinkovou plechovku jsem nedopila, bylo ještě horší než to portugalské :-D prošli jsme se po přístavu a molu...a pak jsme se sešli s naším posledním členem výpravy - Javier - je s námi na Erasmu v Portu a je ze španělské Granady (jelikož měl školu, přiletěl až nočním letem) :-) snažili jsme se dovolat Raduovi, ale komunikace byla obtížná - byl někde v "high society clubu" a chtěl, abychom za nima dorazili...tak jsme se v klidu vydali do hostelu, ať taky něco v sobotu vidíme, když už jsme tadýýýýý :-)

Naše první sobotní zastávka byla Sagrada Família :-) chvilku jsme si naivně mysleli, že se třeba i podíváme dovnitř - i přes to, že byl začátek listopadu, byla tu fronta na celé dopoledne a studentské vstupné do kostela a věží 14 euro :-) tak jsme si ji vyfotili a odložili "na příště" :-) Zuzka tam nakonec vyrazila v pondělí ráno... Stavba kostela začala v roce 1882 a stále pokračuje (Wiki info zde).


Sagrada Família
Pěšo jsme se vydali najít další Gaudího díla :-) teta Wiki říká, že Antoni Gaudí se narodil 25. června 1852 v Reusu u Tarragony (Španělsko) jako 5. dítě svých rodičů...bla bla bla...a 15. března 1878 pak získal diplom architekta na Escola Provincial d´Arquitektura :-) mezi další slavné stavby patří La Pedrera (Casa Milá, UNESCO, více info a obrázků zde) a Casa Batlló (od roku 1962 kulturní památka, 2005 UNESCO, více info a obrázků zde).



 U Casa Batlló se naše cesty rozdělily - Zuza s Nasťou šli dovnitř a my nekulturní (vstup 16,20 na ISIC) jsme si šli dát na trh něco dobrého k jídlu :-) nevím, jestli něco takového funguje v Čechách, trochu mi to připomínalo thajské trhy s jídlem ;-) ovoce čerstvé i sušené, zelenina, houby, maso, ryby a mořské potvory co na vás koukají z ledu, koření, pečivo sladké i slané, sladkosti a dokonce i "jídelní bary" (prostě si sednete na barovou stoličku u pultíku a najíte se uprostřed marketu) :-) pokochání pro oči i pro žaludek :-)



 


S plnými žaludky se to hned zdá všechno ještě o trošku lepší :-) vydali jsme se probloudit Gotickou čtvrť (Barri Gótic), a to doslova...uzoučké uličky, každou chvíli se objeví nějaký kostel nebo náměstíčko...sem tam potulní kejklíři nebo muzikanti a obchůdky se vším možným :-) a když vás začnou bolet nožičky, nejlepší řešení je posedět v kafírně :-)



 Málem bych zapomněla na stórku s tančící lady :-) to bylo tak...jelikož nás opět boleli nožičky, posadili jsme se před kostelem (opravdu nevím, který z nich to byl) a poslouchali latin music v podání 2 kytaristů a orchestru na nahrávce :-) už když jsme přišli, tak mě upoutala lady, která měla perfektní make up a účes, kožené rukavičky a kožich a posedávala na schodech kousek od nás...pak ji ale hudba strhla natolik, že odhodila stud i rukavičky a začala tančit - a všichni ostatní si ji fotili nebo natáčeli :-) později jsem mluvila s holkama a říkali, že když došli k tomu kostelu, tak tam lady stále tančila a dokonce s nějakým starším pánem, co předváděl se španělskou náturou flamengo...myslím, že všichni z toho máme poměrně silný kulturní zážitek :-)


Myslím, že sem se hodí začátek love story "Lůca a Barcelona tričko" :-) protože mám ráda barvičky, hned v prvním suvenýr shopu, který jsme ráno potkali, jsem se zamilovala do černého trika s barevným nápisem "Barcelona" :-) pokukovala jsem po něm celý den, ale skoro 20 za tričko...necháme to uležet :-) a pak celý další den....a další... :-D

Ale pokoupili jsme - koupila jsem si na památku duhové náušničky (jak jinak, že) :-) a Javi si koupil the coolest bag ever :-D také s ní má velice silný citový vztah...


Protože Martyna měla nějaké tipy od kamarádky, následující 2 hodiny jsme strávili blouděním po pakistánské čtvrti a hledáním nejprve restaurace (která zřejmě už nefunguje, ale našli jsme jinou se supr kebabem) a baru s živou hudbou (abychom zjistili, zda se tu večer něco děje) a našli jsme jen ulici plnou podivných barů a dam nabízejících své služby :-) a o zpěv rozhodně nešlo :-D tak jsme to vzdali a šli se ještě jednou probloudit večerní gotickou čtvrtí :-) poslechli jsme si pár pouličních umělců a jeli na hostel...

Večer jsme zakončili meetingem v centru s kamarádkama od Javiho a pak jsme se opět rozdělili - já jsem jela se Zuzou a Martynou zpátky na hostel (únava nás dohnala) a zbytek vyrazil na párty párty :-) Nasťu a Radua jsem potkala druhý den, když jsem šla na snídani - zrovna se vraceli (ještě stihli raní pivčo na pláži) a Javiho u snídaně :-) hlavně, že se nám všichni vrátili v pořádku :-)

2 komentáře:

  1. Tak si pročítám znova Tvůj blog a už vím, co mi tu nesedí - 14€ vstup na Sagradu? V dokladech mám schovanou studentskou vstupenku z roku 2009 - 9€. To to pěkně pozdražili.

    OdpovědětVymazat
  2. No tak on byl vstup 11 euro + 3 eura pokud jsi chtěl do věží ;-) já jsem tam nakonec nebyla...i tak mě stála Barcelona dost peněz :-D

    OdpovědětVymazat